info telefon +385 1 46 10 225 * * Jedinstven broj za sve Poliklinike

Endodoncija

Endodontska terapija provodi se kada dođe do patoloških procesa koji zahvaćaju zubni živac.

Jedan od najčešćih uzroka je karijes koji razara caklinu i dentin pri čemu zahvaća zubnu pulpu unutar endodontskog prostora.

Zubnu pulpu čini splet živčanih vlakana i krvnih žilica čija infekcija može uzrokovati upale kosti i razvoj "granuloma".

Cilj endodontskog liječenja zuba je spriječiti širenje infekcije te tako očuvati zub.

Opis zahvata

Endodoncija je grana stomatologije koja se bavi prevencijom, dijagnosticiranjem i liječenjem patoloških procesa pulpe.

Zubna pulpa se nalazi unutar endodontskog prostora zuba – pulpne komore koja se nalazi unutar krune zuba i korijenskih kanala koji se pak nalaze unutar korijena zuba.

Sastoji se od živaca, krvnih žila i vezivnog tkiva, koji igraju važnu ulogu u razvoju i održavanju vitalnosti zuba.

Endodontska terapija se provodi kada je karijes razorio zub - caklinu i dentin - te došao do pulpe.

Ako se zub s upalnim procesom ne liječi, dolazi do širenja upale na kost i stvaranja upalnog procesa oko vrha korijena, tj. razvoja granuloma.

Prioritet stomatologa Poliklinike Bagatin je liječiti i očuvati zub, no sama terapija zahtijeva strpljenje koje je neizostavno i kod endodontskog liječenja zuba.

Tretirani zub jednako je funkcionalan kao i vitalni zubi, a korijen se može koristiti za protetske nadomjestke (krunice i mostove).

Kandidati

Kandidati su svi koji imaju jedan od navedenih simptoma:

• pulsirajuća bol (izraženija po noći, osjećaj boli kao da „kuca srce“)
  • bol pri zagrizu
  • osjetljivost zuba na promjenu temperature
  • pojava otoka
  • gnojna fistula na vrhu korijena zuba vidljiva na rendgenskom snimku

Bol nije uvijek nužan simptom razvitka infekcije pulpe koja može dovesti do upale unutar kosti u području korijena zuba (granulom).

Iz tog razloga je potrebno barem dva puta godišnje dolaziti na stomatološki pregled. Ukoliko stomatolog prilikom pregleda uoči promjenu na zubu, snimit će ortopan iz kojeg se jasno vidi je li i, ako je, koliko je zub zahvaćen karijesom.

Nedetektirani i neliječeni granulom može mirovati ili rasti bez većih simptoma, dok se kod nekih pak očituje jakim bolovima s otokom što upućuje na akutni periapikalni proces.

Ako osjetite pojačanu osjetljivosti zuba, u razgovoru ćete s našim doktorima najbolje razjasniti postoji li potreba za endodontskom terapijom.

Tijek zahvata

Prije početka endodontske terapije potrebno je napraviti rendgensku snimku oboljelog zuba kako bi se liječnici upoznali s anatomskim i morfološkim osobinama zuba te obilježjima patološkog procesa. U Poliklinici Bagatin rendgensko snimanje traje svega nekoliko minuta. Koristimo najmodernije uređaje koji imaju višestruko smanjenu dozu zračenja, čak i do 90% u odnosu na klasične RTG uređaje.

Sama terapija izvodi se pod lokalnom anestezijom kako bi sam postupak bio što bezbolniji i omogućio preciznost izvođenja.

Aplikacijom gumene plahtice osigurava se vrhunska izolacija zuba od bakterija iz sline i okolnog tkiva što je ključno za uspjeh terapije.

Endodontska terapija započinje uklanjanjem karijesom zahvaćenog zubnog tkiva, odstranjivanjem upaljene zubne pulpe te kemijskim i mehaničkim čišćenjem zubnog kanala s ciljem uklanjanja bakterija i inficiranog dentina (korak 1-3).

Endodoncija

Nakon što se kanal proširi i oblikuje, ispunjava se biokompatibilnim materijalom kako bi se spriječio prodor bakterija do vrška korijena zuba i nastanak ponovne infekcije.

Nakon toga, pristupa se restauraciji krune zuba ispunom ili protetskim nadomjestkom (krunicom) kako bi se zub zaštitio od pucanja tijekom funkcije (korak 4).

PRIMJERI IZ PRAKSE:

Slučaj 1

Slučaj 1: Pacijent bez ikakvih simptoma dolazi napraviti protetski rad. Prvi korak je bio ortopan snimak na kojem je specijalist endodoncije uočio kratko punjenje na donjem lijevom kutnjaku s mogućim periapikalnim procesom (upala oko vrha korijena zuba). Iz tog razloga odlučio je napraviti dodatan 3D CBCT snimak koji je potvrdio sumnje i ukazao na veliku periapikalnu leziju (upala, granulom) i opsežan gubitak kosti.

Proces liječenja bio je sljedeći: napravila se revizija endodontskog liječenja, tj. instrumentacija i dezinfekcija kanala potpomognuta laserskom aktivacijom. Potaknulo se periapikalno krvarenje te se zub napunio biokompatibilnim MTA materijalom (sve u jednom dolasku stomatologu). Kontrolni CBCT snimak napravljen je nakon 9 mjeseci i pokazuje lijepo periapikalno cijeljenje i nastanak nove kosti.

Slučaj 2

Slučaj 2: Pacijent dolazi s perzistirajućim sinus tractom (fistula) u projekciji apeksa (vrha korijena) gornjeg desnog drugog sjekutića. Na preoperativnom CBCT snimku vidljivo je da je zubu prethodno rezan vrh korijena (apikotomija), da ima nadogradnju (metalni štift) i krunicu.

Proces liječenja: specijalist endodoncije uklonio je staru krunicu, izvadio nadogradnju i napravio reviziju endodontskog liječenja kroz zub bez dodatne operacije. Zub se instrumentirao i dezinficirao, odnosno uklonilo se staro punjenje, izazvalo se periapikalno krvarenje te se zub na kraju napunio biokompatibilnim MTA materijalom. Za cijeli zahvat bio je potreban jedno dolazak. Kontrolni CBCT snimak nakon 4 mjeseca pokazao je lijepo formiranje nove kosti, a sinus tract (fistula) je nestao odmah nakon liječenja.

Slučaj 3

Slučaj 3: Pacijent dolazi zbog bolova i otekline oko donjeg lijevog pretkutnjaka. Na preoperativnom CBCT snimku specijalist endodoncije vidi je opsežan gubitak kosti periapikalno (oko vrha korijena). Zub prethodno nije bio endodontski liječen.

Proces liječenja: kanal se instrumentirao i ultrazvučno aktivirano dezinficirao. Potaknulo se periapikalno krvarenje i potom se zub napunio biokompatibilnim MTA materijalom. Na kontrolnom CBCT snimku nakon 3 mjeseca vidi se uspješno izlječenja te formiranje nove kosti.

Slučaj 4

Slučaj 4: Pacijent s periapikalnim procesima (upale oko vrha korijena zuba) na svim prethodno liječenim zubima.

Proces liječenja: započinje se s revizijom endodontskog liječenja na donjem lijevom kutnjaku, no specijalist endodoncije uspijeva instrumentirati samo 2/3 duljine korijena. U drugom dolasku zub se izvadi, s vrha korijena čisti se bakterijski biofilm, korijeni se reseciraju i pune retrogradno biokompatibilnim MTA materijalom. Zatim se iz alveole (mjesto gdje je zub bio) uklonilo granulacijsko tkivo, izazvalo se krvarenje i zub se ponovno vratio (replantirao) u alveolu.

Zub se, kroz period od godinu dana, redovito radiološki prati i nadgleda se uspješno formiranje nove kosti.

Cijena

U suradnji s bankama, Poliklinika Bagatin osigurava mogućnost plaćanja na rate, ali i beskamatno plaćanje do određenog broja rata.

Više o načinima plaćanja i cijenu zahvata možete provjeriti u aktualnom cjeniku Poliklinike Bagatin:

Najčešća pitanja

Cilj endodoncije je liječenje zuba te sprječavanje širenja upale na kost i stvaranja upalnog procesa oko vrha korijena, tj. razvoja granuloma.

Endodontski zahvat jedan je od zahtjevnijih zahvata u stomatologiji, a oporavak od upale je ponekad duži od očekivanog. Bol se može javiti nakon završenog endodontskog zahvata, većinom kao reakcija tkiva na punjenje. Bol se ublažava analgeticima i u većini slučajeva nestaje nakon nekoliko dana.

Jaku bol možete ublažiti analgeticima, a oticanje hladnim oblogom. Ukoliko je bol nakon endodontske terapije prolongirana, najvjerojatnije kanali nisu obrađeni i ispunjeni do pune duljine ili postoje neotkriveni kanali. U takvim slučajevima potrebno je javiti se stomatologu i ponoviti liječenje.

Bol nakon zahvata možete ublažiti analgeticima.

Stomatolog se odlučuje na endodonciju kad rendgenska snimka pokaže upalno promijenjeno ili nekrotično pulpno tkivo.

Revizija je postupak kojim se uklanja materijal za punjenje iz korijenskog kanala liječenog zuba te se ponovnim čišćenjem i dezinfekcijom nastoje ukloniti bakterije u kanalu korijena zuba. Indicirana je u slučajevima neuspjeha primarnog liječenja korijenskih kanala gdje nisu eliminirane sve bakterije i postoji njihova nazočnost u kanalu ili tkivu oko korijena zuba.

Samo liječenje zuba je gotovo u jednom dolasku, nakon toga treba doći na zatvaranje zuba – izradu konfekcijskog kolčića i plombe te, po potrebi, krunice.

Cijena uključuje samo popunjavanje kanalića. Na tu cijenu ide cijena kolčića, koji svakako mora ići na taj zub, ili plombe, da ga se zatvori. Nakon toga se odlučuje ide li se na izradu protetskog rješenja ili ne.

Ostavite poruku

Odaberite datoteku (nije obavezno)

Ispunjenjem ove forme će Vas, u roku od 24h, kontaktirati naš pozivni centar za dogovor Vašeg termina.

Donji grad
Dioklecijan Hotel & Residence