Lasersko uklanjanje karijesa

Karijes je kronična bolest zubnih tkiva i ujedno najraširenija bolest na svijetu nakon prehlade.

Ako se ne liječi, djeluje progresivno te na kraju dovodi do razaranja zuba.

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) karijes zahvaća gotovo 5 milijardi ljudi odnosno gotovo 90% svjetske populacije neovisno o spolu i dobi.

Kako bi uklanjanje karijesa bilo lakše, od sada u našoj Poliklinici nudimo i lasersko uklanjanje karijesa što je bezbolniji i brži način, a sama terapija je ugodnija.

Opis zahvata

Što je zubni karijes?

Zubni karijes je znanstveni naziv za propadanje zubi. Karijes se s latinskog prevodi kao „trulež“.

I uistinu se očituje kao trula područja u zubima koja se brzo pretvaraju u šupljine.

Jedan od najvećih problema kod karijesa je taj da može pogoditi bilo koju dobnu kategoriju, od male djece do starijih ljudi, no najčešće pogađa djecu i tinejdžere (najčešće u dobi od 5 do 17 godina).

Karijes se u početku javlja u obliku malog komadića demineralizirane (omekšane) cakline na površini zuba, najčešće skrivene rascjepom ili brazdom zuba ili između zubi.

Propadanje se širi na mekši, osjetljiviji dio zuba ispod cakline (dentin). Oslabljena caklina propada i tako nastaje rupa u zubu koja postepeno uništava zub.

Karijes može napasti i korijen zuba ukoliko dođe do povlačenja desni, no to je češće kod starijih ljudi.

Zubni karijes

Simptomi

Rani stadij karijesa nema značajne simptome, no kasnije, kad propadanje prodire kroz caklinu, zub postaje osjetljiviji na slatku, vruću i hladnu hranu ili piće.

Lasersko liječenje karijesa

Naša Poliklinika u ponudi ima čak 7 lasera kojima se tretiraju gotovo svi estetski problemi, a detalje o njihovim specifikacijama i mogućnostima možete pročitati OVDJE.

Laserska tehnologija je ostvarila revoluciju u medicini i otvorila vrata novom načinu liječenja s manje invazivnim pristupom te znatno uspješnijim rezultatima.

Laseri se koriste u stomatologiji kao nadopuna standardnim stomatološkim zahvatima, a u nekim terapijama i potpuno zamjenjuju tradicionalni pristup.

Ako imate strah od stomatološke bušilice, onda terapija laserom pruža nježniju i manje invazivnu terapiju, štedi zubno tkivo, a ujedno pruža i bezbolniji tretman (smanjena upotreba anestetika), dok samo liječenje traje kraće uz brži i ugodniji oporavak.

U našoj Poliklinici koristimo Waterlase iPlus laser američkog proizvođača Biolase koji je namijenjen za sva zubna tkiva: meka i tvrda, a rezultat je dugogodišnje tradicije i istraživanja kako bi se osmislio najsuvremeniji dentalni laser višenamjenske upotrebe.

Dvaput učinkovitiji od prijašnjih lasera, WaterLase iPlus isporučuje izuzetno kratke pulseve s više od 1000 W u kratkim pikovima od 100 pulseva u sekundi.

Prevencija

Jedan od načina za sprečavanje karijesa je smanjenje količine plaka i bakterija u vašim ustima, svakodnevnim pranjem zubi i čišćenjem zubnim koncem.

Količinu bakterija možete smanjiti i antibakterijskom vodicom za usta. Ostale vodice za usta neutraliziraju kiseline u vašim ustima kako bi okoliš postao nepogodniji za razvoj tih bakterija.

Štetne kiseline u ustima možete spriječiti smanjenjem unosa slatke hrane i ugljikohidrata kroz dan.

Kiselost će vam u ustima biti na višoj razini nekoliko sati nakon što ste jeli. Prema tome, vjerojatnije je da ćete spriječiti karijes ako izbjegnete zalogaje između obroka.

Kandidati

Ako imate karijes, onda ste idealni kandidat.

Laserom se može tretirati 90% oštećenja zuba, dok je u nekim slučajevima potrebno terapiju kombinirati sa standardnim načinom uklanjanja karijesa dentalnom bušilicom.

Prednost laserskog uklanjanja karijesa:

• manji osjećaj boli
  • nema zvuka turbine („bušilice“)
  • nema vibracija i topline
  • uklanja manje zdravog zubnog tkiva
  • ne izaziva mikro pukotine koje mogu biti leglo bakterija
  • preciznost
Lasersko uklanjanje karijesa

Tijek zahvata

Prilikom terapije, Waterlase iPlus kombinira mlaz vode i zraka zajedno s laserskom energijom kako bi omogućio ugodnije uklanjanje karijesa od standardne bušilice.

Voda i zrak hidratiziraju zub, sprečavaju toplinu i bol, a laserska zraka precizno tretira i oblikuje tkivo zuba bez kontakta, topline, vibracije i pritiska koje uzrokuje bol.

Tijekom terapije većina klijenata ne osjeća bol, tako da nema potrebe za anestezijom ili je znatno manja. Nakon što se ukloni karijes, preko površine zuba se prolazi laserskom zrakom kako bi se sterilizirala površina na koju se postavlja ispun.

Oporavak

Oporavka nakon laserskog uklanjanja zubnog karijesa nema te se odmah možete vratiti svojim svakodnevnim aktivnostima.

Paket

Cijenu laserskog uklanjanja karijesa našoj Poliklinici te koje su mogućnosti plaćanja možete saznati u našem cjeniku.

Ako vas zanima više informacija možete kontaktirati naše stomatologe putem maila na info@poliklinikabagatin.hr ili nas nazvati na 01/46 10 225.

hr