Endodoncija

Endodontska terapija provodi se kada dođe do patoloških procesa koji zahvaćaju zubni živac.

Jedan od najčešćih uzroka je karijes koji razara caklinu i dentin pri čemu zahvaća zubnu pulpu unutar endodontskog prostora.

Zubnu pulpu čini splet živčanih vlakana i krvnih žilica čija infekcija može uzrokovati upale kosti i razvoj "granuloma".

Cilj endodontskog liječenja zuba je spriječiti širenje infekcije te tako očuvati zub.

Opis zahvata

Endodoncija je grana stomatologije koja se bavi prevencijom, dijagnosticiranjem i liječenjem patoloških procesa pulpe.

Zubna pulpa se nalazi unutar endodontskog prostora zuba – pulpne komore koja se nalazi unutar krune zuba i korijenskih kanala koji se nalaze unutar korijena zuba.

Sastoji se od živaca, krvnih žila i vezivnog tkiva, koji igraju važnu ulogu u razvoju i održavanju vitalnosti zuba.

Endodontska terapija se provodi kada je karijes razorio zub -caklinu i dentin, te došao do pulpe.

Ako se zub s upalnim procesom ne liječi, dolazi do širenja upale na kost i stvaranja upalnog procesa oko vrha korijena, tj. razvoja granuloma.

Prioritet stomatologa Poliklinike Bagatin je liječiti i očuvati zub, no sama terapija zahtijeva strpljenje koje je neizostavno i kod endodontskog liječenja zuba.

Tretirani zub jednako je funkcionalan kao i vitalni zubi, a korijen se može koristiti za protetske nadomjestke (krunice i mostove).

Kandidati

Kandidati su svi koji imaju jedan od navedenih simptoma:

• pulsirajuća bol (izraženija po noći, osjećaj boli kao da „kuca srce“)
  • bol pri zagrizu
  • osjetljivost zuba na promjenu temperature
  • pojava otoka
  • gnojna fistula na vrhu korijena zuba vidljiva na rentgenskom snimku

Bol nije uvijek nužan simptom razvitka infekcije pulpe koja može dovesti do upale unutar kosti u području korijena zuba (granulom).

Nedetektirani i neliječeni granulom može mirovati ili rasti bez većih simptoma, dok se kod nekih pak očituje jakim bolovima s otokom što upućuje na akutni periapikalni proces.

Ako osjetite pojačanu osjetljivosti zuba, u razgovoru ćete s našim doktorima najbolje razjasniti postoji li potreba za endodontskom terapijom.

Tijek zahvata

Prije početka endodontske terapije potrebno je napraviti rendgensku snimku oboljelog zuba kako bi se doktori upoznali s anatomskim i morfološkim osobinama zuba te obilježjima patološkog procesa.

Sama terapija izvodi se pod lokalnom anestezijom kako bi sam postupak bio što bezbolniji i omogućio preciznost izvođenja.

Aplikacijom gumene plahtice osigurava se vrhunska izolacija zuba od bakterija iz sline i okolnog tkiva što je ključno za uspjeh terapije.

Endodontska terapija započinje uklanjanjem karijesom zahvaćenog zubnog tkiva, odstranjivanjem upaljene zubne pulpe te kemijskim i mehaničkim čišćenjem zubnog kanala s ciljem uklanjanja bakterija i inficiranog dentina (korak 1-3).

Endodoncija

Nakon što se kanal proširi i oblikuje, ispunjava se biokompatibilnim materijalom kako bi se spriječio prodor bakterija do vrška korijena zuba i nastanak ponovne infekcije.

Nakon toga pristupa se restauraciji krune zuba ispunom ili protetskim nadomjestkom (krunicom) kako bi se zub zaštitio od pucanja tijekom funkcije (korak 4).

Lokacije

Gdje parkirati

Parking Parkiranje u podzemnoj garaži Green Gold centra. Za detaljnije informacije preuzmite kartu