Venerološki pregled

Venerologija je grana medicine koja se bavi istraživanjem, dijagnostikom i liječenjem spolnih bolesti. Venerološki pregled uz klinički pregled anogenitalne regije, pregled cijele kože i vidljivih sluznica često uključuje i probir na sve najčešće spolne bolesti za što se najčešće koriste metode molekularne biologije.

Spolno prenosive infekcije većinom se prenose genitalnim kontaktom. Označavaju  prisutnost potencijalnog uzročnika u organizmu a time i mogućnost prenošenja infekcije na seksualnog partnera.  Mlade su osobe posebno osjetljive i svatko se može zaraziti prilikom nezaštićenog (bez kondoma) vaginalnog, oralnog ili analnog odnosa sa zaraženom osobom. Često, osobito u početku infekcije nema nikakvih simptoma ili su oni vrlo blagi, tako da se bolest kasno otkriva. Kod pojave bilo kojeg simptoma spolno prenosivih infekcija, odmah se javite liječniku:

• pojačani ili promijenjeni iscjedak iz vagine, penisa ili anusa,;
  • osjetljivost, žarenje ili svrbež genitalnog i/ili analnog područja;
  • osjećaj žarenja, pečenja, bolova i/ili iritacije tijekom ili poslije mokrenja;
  • osjetljivost i bolovi tijekom spolnog odnosa;
  • bolovi i otok u preponama;
  • bolovi i osjetljivost u donjem dijelu trbuha;
  • pojava ranica, bradavica, mjehurića ili bilo kakvih izraslina i promjena na spolnim organima, genitalnom ili analnom području i/ili ustima.

Uzročnici spolno prenosivih infekcija mogu biti:

• bakterije (Chlamydia trachomatis, Neisseria gonorrhoeae, Treponema pallidum, Ureaplasma urealyticum, Mycoplasma hominis);
  • paraziti (svrab, stidne uši), protozoi (Trichominas vaginalis) i
  • virusi kao humani papillomavirus, virus hepatitisa B, herpes simplex ili HIV (virus humane imunodeficijencije).